Gå til hovedinnhold

Dora Dora Dora :-)

 Har ei venninde og kollega som har ei nydelig prinsesse som fyller år. 
To kaker, en til hver dag må du vite :-) Og gleden er på min side for da får jeg boltret meg i nok noen utfordringer innen kakeverden. Første kake dag skulle frøkna ha Sjokoladekake våt og go, med nesquick smørkrem inni og vanilje smørkrem farget utenpå, form DORA :-) 
lykken var stor da kaken ble servert :-)
 Kaken til andre dag ble et prosjekt over flere dager. All pynt er laget i sukkerpasta, men formet for hånd. Det hadde jeg ikke gjort på denne måten før, noe som de kaller for pusleteknikk...så jeg brukte endel tid på det og syntes det ble et ok resultat for å være første gang. All pynt laget i sukkerpasta, kaken er trukket med vanilje sukkerpasta. Sjokoladekake våt og go :-) med nesquick smørkrem.


 Det er sekken... det er sekken det er sekken... :-)
 Dora og Boots :-)

 Det er kartet ....det er kartet.... det er kartet :-)

Oppskrift på Nesquick kake:
150 gram smør
1 liter kefir
6 dl sukker
1 ss natron (røres ut i litt vann)
8 ss nesquick pulver
10 dl hvetemel

Bland alt det våte, ha så i sukker før mel, dermed tar du i natron og til slutt nesquick pulver 

Stekes på ca 200 grader i 20-25 min i langpanne ( litt lengre i form og avhengi av komfyr)

Glasur: 
500 gram melis
200 gram smør (romtemp)
8 ss nesquickpulver
6 ts vaniljesukker
litt sterk kaffe til slutt for fin konsistens

Miks smør og melis fluffy og sleng i resten og miks til kremet konsistens

Håper du likte innlegget, takk for at du titter innom, legg gjerne igjen en kommentar :-)
Klem fra meg 



Kommentarer

  1. Denne var jeg så heldig å få smake på! Utrolig god, og helt fantastisk å se på!

    Beate

    SvarSlett
    Svar
    1. åh så hyggelig å høre, tusen takk for fine ord :-)

      Slett
  2. Nyyyyyyydelig! Den er FANTASTISK god, og blir bare bedre og bedre utover uka..synd den ikke holder så mange dager her i heimen ;)

    SvarSlett
  3. malin Johannessen10. mai 2014 kl. 13:06

    Da står denne kaka i langpanne i ovnen :) skal være bursdagskake til en overraskelsesfest for ei venninne som fyller 25 år idag :) kjempespent på hvordan den blir i smak, til nå får jeg nøye meg med lukten fra ovnen :D

    SvarSlett
  4. Hei Malin
    Så hyggelig at du lot deg prøve, den blir nok kjempe god :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

How to- barbie kake :-)

Her om dagen fikk jeg forespørsel om jeg hadde lyst og mulighet til å bake en kake for en husmor som ikke syntes det er noe gøy å bake. Da sa jeg selvfølgelig ja, og ble ikke overrasket over at moren til to frøkner ønsket en barbie kake. Tror den kake formen er brukt mest her i hus, utenom langpanna :-) Men det gjør ingen verdens ting, syntes det bare er gøy jeg å boltre meg i litt rosa jeg som bor kun med gutter. Jeg har jo mange års erfaring innen å leke med Barbie dukker ;-) Tenkte denne gangen skulle jeg prøve å lage en liten bildelig beskrivelse av hvor enkelt det er å faktisk lage en slik kake :-) Here goes : Først lager du selvfølgelig en kake etter smak i en kjolekake form eller en illfast bolle, når den er blitt kald etter steking fyller du den med fyll av ønske og sett den gjerne litt kaldt. Da er den stødigere å jobbe med når du setter den på kakebrettet. Bilde viser en ferdig fyllt kake og som nå skal få et lag med vanilla icing! Jeg kunne trukket den med

Kapein sabeltann kake

Til Sara 5 år i dag! Sjokoladekake våt og god med masse deilig sjokoladesmørkrem Oppskrift på kaken finner du  her Steg for steg beskrivelse av hvordan du lager Kaptein Sabeltann er det Hanne med bloggen Hannes kaker som har laget, og link til hennes side finner du  her

Min første dukke kake

Hoi, når jeg ser tilbake til hva jeg laget for første gang blir jeg nesten flau, jeg syntes jeg var sååå flink da men når jeg ser det nå så ...huffemei, ikke bra i det hele tatt :- / Dette er altså da bilder av min aller første dukke kake, denne er laget uten "dukke form" men med en kjøkken bolle som form, derav den litt store kjolen hehe :-)